7 عامل مهم برای راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

7 عامل مهم در راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی وجود دارد که مطالعه آن مشاوره خوب برای شما می باشد تا یک یخچال فریزر ایرانی خوب و باکیفیت بخرید.

یخچال فریزر یک دستگاه حیاتی در منازل محسوب می شود اما همین یخچال می تواند مثلا در فروشگاه یا یک اداره نقش حیاتی نداشته باشد اما در محل زندگی بدون یخچال زندگی امکان پذیر نیست. یخچال فریزر یک دستگاه کاملا حساس است چون با مواد غذایی در ارتباط است. مهمترین کاری که یخچال انجام می دهد سالم نگه داشتن مواد غذایی است. این حساسیت در فریزر کمتر است چون فریزر مواد غذایی را تا 20 درجه زیر صفر می آورد، سلامت مواد را تضمین می کند مگر اینکه خراب شده باشد.

ایران در 2 دهه اخیر در صنعت یخچال سازی پیشرفتهای شایانی کرده است اما هنوز هم نمی توان با یخچال های خارجی مقایسه کرد. یخچال و فریزر برعکس آنچه در عوام  مردم وجود دارد در موتور خلاصه نمی شود بلکه در بهترین عملکرد یخچال و فریزر به غیر از موتور که قلب یخچال است عواملی چون مواد اولیه فوم، نوع ورق، رنگ، جنس کشوها و طبقات بسیار اهمیت دارد. عوامل دیگری نظیر فناوریهای ضد باکتری نیز در سلامت مواد غذایی مهم است.

تقلب در بازار لوازم خانگی ایران

متاسفانه در یخچال فریزر ایرانی یک مشکل اساسی وجود دارد و آن یخچال فریزرهای تقلبی و بی هویت. یکسری از تولیدکنندگان زیر پله ای وجود دارنند که یخچال های خیلی خیلی بی کیفیت را با نامهای معتبر تولید و به فروش می رسانند و مصرف کننده که از بازار آنها اطلاعات کامل ندارد فریب قیمت ارزان آنها را خورده و می خرند. وقتی بعد از 2 یا 3 ماه یخچال به مشکل خورد و به خدمات زنگ می زنند تازه متوجه می شوند که این کالا تقلبی است.

این مورد بالعکس هم وجود دارد. یعنی کالای اصلی ایرانی را می خرند و با برچسب های تقلبی خارجی و قیمتهای خیلی ارزان به مشتریان می فروشند. این مورد در یخچال فریزر دوقلوی الکترواستیل بی داد می کند و خیلی از مردم فریب خورده و پول های نجومی بابت خرید کالای خارجی داده در حالیکه کالای خریداری شده کاملا ایرانی است.

خرید یخچال فریزر ایرانی

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

برای اینکه یک یخچال فریزر ایرانی خوب و اصل و با کیفیت خریداری کنید به چند مورد توجه کنید. اولین مورد که خیلی مهم است نام مارک یخچال فریزر است. این مورد به دلیل اهمیتی که دارد در ابتدا نام می بریم و مابقی را به صورت فهرست وار خواهیم گفت. برای اینکه خرید خوبی در یخچال فریزر ایرانی داشته باشید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. موتور یا کمپرسور: اینکه یک فروشنده همینطوری بگوید که موتور این یخچال برای کره یا آلمان است درست نیست و باید حتما از نمایندگی ها استعلام گردد.
  2. جنس کشوهای فریزر باید از پلاستیک نرم با سختی استاندارد باشد. اینکه جنس پلاستیک کشو، سفت باشد مبنی بر خوب بودن نیست بلکه باید انعطاف پذیر و مقاوم باشد تا به راحتی نشکند. با دست زدن متوجه خواهید شد.
  3. جنس بدنه یخچال فریزر نباید با ضربه زدن صدای تو خالی بدهد. برخی تولید کنندگان به جای اینکه فوم را کاملا تزریق کنند بین آن کارتن می گذارنند به همین جهت با ضربه زدن به درب صدای تو خالی می دهد.
  4. جنس مخزنی که آب درون آن ریخته می شود( آبسردکن) حتما از پلاستیک نو باشد، چون در غیر اینصورت بعد از مدتی آب درون آن بو می گیرد.
  5. جنس رنگ بدنه هم مهم است. رنگ نقره ای با بدنه تیتانیوم خیلی متفاوت است. رنگ نقره ای بعد از مدت زمانی کم رنگ می شود اما ورق تیتانیوم اصلا تغییر رنگ نمی دهد.
  6. یخچال فریزرهایی که دارای یخساز هستند هم باید از جنس خوب باشد. همه یخچال فریزرهایی که دارای یخساز هستند از یخساز خیلی خوب بهره می برند. البته مارکهای معروفی مانند الکترواستیل یا امرسان یا هیمالیا همیشه بهترین یخسازها را استفاده می کنند.
  7. خرید از نمایندگی فروش که واقعا یکی از مهمترین موارد است که خیلی ها فقط به خاطر ارزان فروشی بعضی ها از اینکار سر باز زده و دچار ضرر می شوند.

بهترین مارکهای یخچال فریزر ایرانی

بالا چندین بار نام یکسری یخچال سازیها نام برده شده اما به ترتیب، نام یخچال سازی های ایرانی را که همه استاندارهای اروپا در آنها رعایت شده و واقعا جزو بهترینهای ایران هستند را به ترتیب نام می بریم. این کارخانه ها هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزای در رده نخست قرار دارنند، حتی برخی از آنها مانند پاکشوما و الکترواستیل توانایی رقابت با برندهای مطرح خارجی را دارند. اکر سیستم بازاریابی خارجی در این کارخانه ها حرفه ای بود مطمئن باشید که نام این برندها را در اروپا هم خواهید شنید.

  • الکترواستیل
  • پاکشوما
  • امرسان
  • هیمالیا
  • اسنوا
  • دیپوینت

بهترین یخچال فریزر

بهترین مدلهای یخچال فریزر ایرانی

برای اینکه بهترین مدلهای یخچال فریزر ایرانی را نام ببریم فقط به بهترین و پرفروش ترین آنها اشاره ای خواهیم کرد.

  • یخچال فریزر دوقلوی یخساز اتوماتیک الکترواستیل( عالی)
  • یخچال فریزر الکترواستیل es35 یخسازدار( عالی)
  • یخچال فریزر الکترواستیل es20
  • یخچال فریزر 20 فوت امرسان
  • یخچال فریزر 22 فوت امرسان
  • یخچال فریزر 27 فوت امرسان
  • یخچال فریزر ساید بای ساید الکترواستیل( عالی)
  • ساید 4 درب پاکشوما( عالی و اقتصادی)
  • یخچال فریزر پاناروما هیمالیا( خوب)
  • فریزر 5 کشوی الکترواستیل
  • یخچال فریزر دوقلوی دیپوینت مدل max( عالی)

مدلهای دیگری نیز وجود دارد اما همانطور که در بالا هم گفتیم ما سراغ بهترینها و پرفروش ها رفتیم. مثلا یخچال بالا فریزر هم نمونه های خوبی در ایران تولید می شود که سایز بندیهای مختلفی دارند. مثلا یخچال فریزر 32 فوت الکترواستیل در زمره بهترینهای ایرانی است اما چون خیلی بزرگ بوده و با آشپزخانه های فعلی خانواده ها سازگاری ندارد دارای فروش کمتری هست و به همین جهت نامی برده نشده است.

راههای ارتباطی با ما

تلفن نمایندگی الکترواستیل تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.